NOWA WIZJA MOTORYZACJI

Chcemy sprawiedliwego traktowania, eliminacji absurdów
drogowych i nowoczesnej motoryzacji.


Kampanie społeczne pod lupą

Badacze sprawdzili efekty ponad 250 kampanii o bezpieczeństwie w wielu krajach Europy. Co odkryli? Największy sens ma edukowanie i jednoczesne wzmacnianie nadzoru na drogach. Najmniejsze efekty dawało pouczanie kierowców o zbyt szybkiej jeździe i alkoholu za kółkiem, ale przede wszystkim – piętnowanie złych zachowań zamiast pokazywania efektów ostrożnej jazdy - czytamy na portalu BRD24.pl

Autorzy badania przeanalizowali kampanie społeczne pod kątem statystyk dotyczącymi wypadków oraz ewaluacjami pokampanijnymi, ankietami w których badane osoby odpowiadały na pytania dotyczące własnego zachowania i obserwacji innych kierowców. 

Badanie z 2011 r. badało kampanie od kątem poruszanych w nich tematów.  Zestawienie ze statystykami wypadków pokazało, że kampanie społeczne (dot. wypadków i obrażeń) przyczyniły się do 9 proc. spadku liczby wypadków,  8 proc. spadku liczby obrażeń w wyniku wypadków , 11 proc. spadku liczby najpoważniejszych wypadków ze skutkiem śmiertelnym (ten wynik badacze określili jako niesatysfakcjonujący).

Badacze zwrócili także uwagę, że nieco skuteczniejsze są te kampanie, którym towarzyszą zmiany prawne czy wzmożone kontrole. Przyczyniają się do 13 proc. spadku liczby wypadków. W przypadku samej kampanii bez dodatkowych działań notowano można liczyć na mniejszy spadek liczby wypadków – średnio 10 proc.

Więcej szczegółów: TUTAJ.

Dodaj komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.